עובדות במוסד פיננסי? יש דרך לייעל את הפעילות העסקית שבו

אם אתן עובדות במוסד פיננסי, ייתכן מאוד שהוא עוסק גם במתן הלוואות. במקרים מסוימים, מוסדות כאלה גם מקבלים בעצמם הלוואות מסוגים שונים. כיצד פעילות זו מנוהלת? באמצעות אילו כלים? הרי הדבר בוודאי לא מבוצע עם פתקים ולחיצות יד. איך שזה לא יבוצע, לרוב יש דרך לשפר זאת, באמצעות שימוש במערכת ייעודית לניהול הלוואות. מערכת מובילה בתחום זה היא תפנית, אותה נציג לכן במאמר הקצר הבא.

ERP שמותאם מראש, למגזר ולמשימה

מוסדות פיננסיים רבים עוסקים במתן הלוואות ולעתים גם בקבלתן. בין אם אלה חברות ביטוח או חברות בתחום האשראי החוץ בנקאי או חברות מסוג אחר. פעילות זו היא פעילות מורכבת וגם חשובה מאוד, לאור סכומי הכסף הגדולים שבהם מדובר. כך שחיוני לנהל אותה בהקפדה והדבר מחייב פתרון איכותי שמותאם לכך. באמצעות מערכת לניהול הלוואות של תפנית, ניתן לתת לכך מענה מושלם:

  • מערכת ERP – מערכת מסוג Enterprise Resource Planning, אשר מספקת פתרון ניהול רחב ואינטגרטיבי. הפתרון מתייחס למגוון תהליכים עסקיים, כולל ניהול הלוואות, אך לא רק. במקום להשתמש באוסף לא אינטגרטיבי של תוכנות נפרדות, כאן מדובר על תוכנה מרכזית אחת. זו היא גישה שמספקת התייעלות משמעותית.
  • מותאמת במיוחד למגזר – במקרה של תפנית, יש ערך מוסף ייחודי – זו היא גם תוכנת ERP, אך כזו שמגיעה מותאמת מראש למגזרים שונים, כולל מוסדות פיננסיים וכולל לעיסוק בנושא ההלוואות. התאמה זו מראש, חוסכת משאבים וזמן יקר.
  • מערכת בפיתוח מטריקס – תפנית היא לא רק מערכת ERP אשר מותאמת מראש למגזר זה, אלא היא גם מערכת מחברה מובילה, וותיקה וכזו שידועה באיכותה. זו היא חברת הטכנולוגיה מטריקס.

 

 

יכולות ייעודיות לניהול הלוואות

בתור פתרון ERP, תפנית מחולקת למערכות משנה, אשר מכונות בשם “מודולים". המערכות מטפלות כל אחת במשימה ספציפית, עובדות היטב בפני עצמן, אך גם "מדברות האחת עם השנייה" היטב. בהקשר ניהול הלוואות, מודולים אלה הם למשל:

  • מודול ההלוואות – מסייע לנהל מתן וקבלת הלוואות.
  • מודול פקטורינג – מודול לניהול עסקאות מיוחדות מסוג פקטורינג, שהוא תיווך בין שני גורמים עסקיים אחרים – קונה ומוכר.
  • מודול לניכיון המחאות – תעריפי חיוב, עמלות, ריביות ועוד – הכל מנוהל בנוחות ממקום אחד.

יכולות נוספות וחשובות

מודולים נוספים בתפנית, שהם כלליים יותר באופיים אך כמובן עדיין חיוניים, כוללים מודולי

  • ניהול פיננסי – מענה לניהול הפעילות הפיננסית והחשבונאית, בהתאם לדרישות החוק ולכללי חשבונאות מקובלים. תפנית מטפלת בכך בגישה רב חברתית, רב שנתית ורב מטבעית, עם ניהול הספר הראשי, ספקים ותשלומים, לקוחות וגבייה ועוד.
  • ניהול קשרי לקוחות – ניהול קשרי לקוחות או CRM, היא יכולת חשובה מאוד בהקשר הלוואות ובכלל. המערכת מספקת לכך מענה מסודר ומתוחכם, בו תוכלו לתעד את כל הנוגע ללקוחות. הפרטים יהיו מרוכזים במקום אחד, זמינים לשליפה מהירה וקלה, עדכניים, שמורים ומוצגים בצורה אחידה ותקינה.
  • ניהול מכירות – פעילויות מכירה הן פעילויות חשובות ביותר, להשגת לקוחות קבועים וליצירת רווח. תפנית מסייעת לנהל זאת היטב.
  • תמיכה בתהליכי שירות – שרות לקוחות חשוב בכל עסק. בכדי להבטיח שהוא מקבל מענה איכותי, יש לנהל אותו בצורה מסודרת. גם כאן, תפנית מספקת תשובה מעולה לאתגר.

פתרון נקודתי וייעול רוחבי

במבט על, ניתן לומר שתפנית מספקת גם פתרון נקודתי (לטיפול בהלוואות) וגם ייעול רוחבי בדרכים שונות. החיבור בין המודולים השונים, יחד עם ריכוז כל היכולות למערכת חזקה אחת, משפרים משמעותית את תהליכי העבודה.

לסיכום

בעסקים תמיד מחפשים דרכים להתייעל. כפי שהסברנו כאן, תפנית מציעה פתרון שמאפשר לעשות זאת בנושא ההלוואות וגם מעבר לכך. בהחלט פתרון שכדאי לכל מוסד פיננסי להכיר.

נגישות