כיצד תזונה טבעונית קשורה לתזונה נכונה?

תזונה טבעונית

כיום בעידן המודרני אנו זוכים לשמור על גופינו ובריאותינו, ולו באמצעות שכלולים בתחום ההיגיינה והרפואה, אם כי מצד שני נפלאות הטכנולוגיה מעמידים אותנו מול מגוון סכנות – מאכלים מתועשים עשירים בשומנים וסוכרים. בנוסף, אם נבחן ממה בעיקר מורכבת התזונה המערבית, נמצא שמככבים בה ביצים, גבינות ובשר, אם כי המציאות היא שמחצית מכמות הסידן שאנו צורכים מן החי הגוף שלנו פשוט אינו קולט, ולא רק שהגוף אינו קולט, אלא כמות יתר של סידן מקשה על ספיגה חשובה של ברזל. כמו כן, כמות יתר של חלבונים מזיקה לגוף ועל כן טוב לדעת שתזונה טבעונית אינה רק מוסרית, אלא בין היתר גם נחשבת בריאותית, ובכך תומכים מגוון גופים משכילים ומובילים בתחום התזונה – קרי "האקדמיה האמריקנית לתזונה".

מורידים במשקל

כיום יותר ויותר אנשים עוברים לתזונה טבעונית, פשוט כי הם מבינים שיש קשר ישיר בין המזון שאנו צורכים למצבינו הבריאותי, משמע כיום רבים מבינים שתזונה טבעונית מתווה את הדרך הנכונה. אחד מההיבטים של תזונה נכונה בין היתר נוגע למשקל יותר נמוך, וזאת כי תזונה צמחונית אינה מכילה כמויות גבוהות של כולסטרול ושומן רווי, ובמקביל תזונה טבעונית כן כוללת כמות נאה של סיבים תזונתיים, ויטמינים E ו C, זרחן, אשלגן, מגנזיום ושלל יסודות שנחשבים בריאים.

תזונה טבעונית

ממזערים מחלות

מחקרים מראים שאנשים טבעוניים נהנים מרמות נמוכות של כולסטרול בדם ומלחץ דם יותר תקין (יותר נמוך). בנוסף, אנשים טבעוניים פחות נוטים ללקות במחלות לב, פחות מצויים בסכנה לחלות בסכרת (מסוג 2), פחות מסתכנים במחלות שנוגעות למעי הגס ופחות מסתכנים במחלות סרטן. כמו כן, תזונה טבעונית מסייעת להפחית בצורה ניכרת צריכה של תרופות שנוגעות למחלות כרוניות ואף ממזערת תמותה בגין מחלות לב. מכאן שארגון הבריאות העולמי שוקל להנחות רופאים להמליץ לכמה שיותר מטופלים לעבור לתזונה טבעונית.

כל התורה על רגל אחת

לאור הדברים, ניתן לראות באופן מוכח שלא מעט ועדות מקצועיות ובעלות שם עולמי הכריעו שטבעוניים מקבלים את סך הרכיבים הנחוצים ישירות מהטבע, ואף זוכים בכמות נאה של חומצה פולית. מכאן שכל עוד תזונה זו מותאמת כהלכה, הרי שהיא יכולה ללוות לא רק אנשים צעירים ובריאים, אלא גם נשים בהיריון, מבוגרים, ילדים ואף פעוטות. אי לכך אם נבקש לתמצת את כל התורה על רגל אחת, נבחר להעתיק את המסקנה מהספר "מחקר סין": מוטב לאכול מזונות מן הצומח ובמקביל למזער עד כמה שניתן מזונות מעובדים ומזונות עתירי מלח ושומנים. נשמע מעניין? ברשת תמצאו שלל רעיונות למתכונים טבעוניים, ואולי אף יפתיע אתכם לגלות שיש היצע רחב של מאכלים מזינים וטעימים.

3 עובדות חשובות

שנסכם? לא מעט ספורטאים מעידים שמאז שהם עברו לתזונה טבעונית הם הרבה יותר בריאים ואף מגיעים להישגים הרבה יותר טובים, ופה נציג 3 עובדות חשובות: טבעונות אכן בריאה, מונעת מחלות ומספקת לגוף כל מה שהוא צריך, אם כי מוטב לשמור על תזונה מאוזנת ולשם כך ניתן להיעזר בשלל טיפים יעילים שמצויים ברשת.

קראו גם את הכתבה שלנו: 5 טיפים לארוחת ילדים טבעונית שכל ילד יאהב

נגישות