הילד סובל מעצירות? כך ניתן לעזור לו

בואו נדבר על נושא שאף אחד לא ממש אוהב לדבר עליו – עצירות. כל אחד מאיתנו מכיר את הזמנים האלה, בהם פשוט לא ניתן לרוקן את המעיים כמו שצריך, מה שמביא לנפיחות גדולה, תחושת כבדות ובאופן כללי קושי להתנהל בשגרת היומיום כרגיל. בעוד אנו המבוגרים, מכירים את התופעה ויודעים להתמודד איתה על אף שהיא מציקה לא נעימה, עבור ילדים מדובר בעניין לא נעים שבהחלט יכול לתת תחושה כבדה של חוסר נוחות. יחד עם זאת, אין דבר מתסכל יותר עבור הורה מלראות את הילדים שלו סובלים מבלי האפשרות לתת להם מזור וזה בהחלט משהו שקורה כאשר הם סובלים מעצירות. כמובן שמבקרים קיצוניים כאשר הבעיה לא נפתרת או חוזרת על עצמה חשוב לגשת ולהתייעץ עם הרופא, אבל במקרים אחרים ישנם בהחלט דברים טבעיים שעשויים לעזור להם. הנה כמה רעיונות לדברים כאלו.

מים, שמן זית ולימון

חשוב לדעת באופן כללי כי תמיד ניתן להשתמש בתרופות סבתא לעצירות, אבל חשוב להתחיל מהדברים הבסיסיים שמבקרים רבים יתנו פתרון, לפני שמנסים אפשרויות מתקדמות יותר. לגבי עצירות אצל ילדים ובאופן כללי, צריך להבין שלרוב זה נובע מחוסר של נוזלים בגוף, מה שהופך את היציאות לקשות. על כן, חשוב להקפיד על שתייה מרובה של נוזלים. כמו כן, שווה בהחלט לנסות לשתות תמיסה של מים, חצי כוס שמן זית שעשוי לרכך את היציאות ולימון שעוזר גם הוא לפעילות מעיים תקינה. מומלץ לשתות בבוקר על בטן ריקה.

חומץ תפוחים טבעי

גם חומץ התפוחים יכול בהחלט לסייע לפינוי מהיר של המעיים ולריכוך היציאות, והבעיה היחידה היא שמדובר בדבר מה שהילדים לא ממש אוהבים. יחד עם זאת, כאשר הם סובלים מאד הם בדרך כלל יסכימו לנסות כל דבר שעשוי להביא להקלה. ניתן בהחלט לדלל חומץ תפוחים עם מים בשביל טעם פחות חזק וגם במקרה הזה מומלץ לשתות אותו בבוקר על בטן ריקה.

הילד סובל מעצירות? כך ניתן לעזור לו

שזיפים מיובשים

מדובר באחת מתרופות הסבתא הנפוצות והמוכרות ביותר לטיפול בעצירות. לשזיפים יש הרבה יתרונות בריאותיים, ולמעשה מרככים את היציאות וכך עוזרים לפנות את המעיים החסומים. ניתן להשרות כמה שזיפים במהלך הלילה במים רותחים ולשתות את המים בבוקר וגם לאכול את השזיפים לאחר מכן. כמו כן, ניתן בהחלט לקנות מראש משקה שזיפים מוכן מראש.

כמה שיותר סיבים תזונתיים

חשוב לדעת שהרבה פעמים עצירות אצל ילדים נובעת מחוסר בסיבים תזונתיים בגוף, המאט במידה משמעותית את חילוף החומרים בגוף. במקרים קיצוניים יותר זה עשוי להגיע עד למצב של עצירות, אבל מדובר בעניין נפוץ למדי אצל ילדים שהרבה פעמים פשוט לא אוהבים את הטעם של פירות וירקות, בהם ישנה הכמות הגדולה ביותר של סיבים תזונתיים. על כן, חשוב לעודד אותם לצרוך כמה שיותר פירות וירקות, מה שבהחלט עשוי להביא להקלה, בטח בטווח הארוך. אם הילדים שלכם הם סרבני פירות עיקשים, ניתן בהחלט לרכוש סיבים תזונתיים גולמיים, אותם ניתן להוסיף לשלל מאכלים כמו דגני הבוקר, מרקים או חביתות.

תה מרגיע

פעמים רבות יש צורך בהרגעה כללית של מערכת העיכול, מה שבעקיפין יכול גם לעזור עם העצירות. החליטות המומלצות הן חליטות ג'ינג'ר, הדס, רוזמרין, זרעי כוסברה, פאפיה, פשתן ועוד.

לסיכום – כאשר מדובר במצב קל והתחלתי, ניתן בהחלט להיעזר בתרופות הסבתא. יחד עם זאת, אם אתם רואים שהילד סובל במידה משמעותית ובמיוחד כאשר היציאות נעדרות מזה זמן רב, אל תהססו ופנו לרופא הילדים בהקדם האפשרי. רק בריאות!

נגישות