כדור פיזיו בהריון: למה זה כל כך חשוב

מזל טוב! את בהריון, וכעת לצד ההתרגשות והשמחה, מגיע השלב בו את חייבת לדאוג לבריאות גופך, שכן הריון ולידה עלולים להכביד על הגוף, לשנות את מראהו ואף להתיש את האיברים. לכן חשוב תמיד לדעת כיצד לתחזק את הגוף במהלך ההיריון, להרגיש טוב יותר ולשמור על גמישות הגוף.

אחת הדרכים לעשות את כל אלה, היא באמצעות שימוש בכדור פיזיו, כאשר מדובר בכדור אלסטי בקוטר משתנה של בין 35 עד 85 סנטימטרים. כדור פיזיו נועד גם לצרכי פיזיותרפיה, והוא אף משמש לאימון לנשים בהריון ולשמירה על גוף בריא וחזק.

כדור פיזיו בהריון

כיצד כדור פיזיו יקל עלייך בזמן הריון?

אם את רוצה להתחיל לפעול על מנת לחזק את הגוף, חשוב שתדעי כי באמצעות כדור פיזיו אפשר להקל על כאבי גב, כאבי שכמות, כאבי רגליים ואף להוריד בצקות ונפיחויות שנגרמות במהלך ההיריון, בכל חלקי הגוף.

הכדור מסייע לשמור על גוף בריא תוך ביצוע שלל פעולות עם הכדור, כמו ישיבה על הכדור במהלך ההיריון, ביצוע תרגילי פילאטיס בהריון וחלוקת העומס שנוצר על הגוף כאשר כל זאת נעשה בזמן ישיבה. אם לא די בכך, אפשר לתרגל באמצעות הכדור שווי משקל והוא אף מסייע לעיסוי הגב, עיסוי השכמות, הרגליים והגב התחתון. יתרה מזאת, ניתן לשפר את תנוחת העובר ובכך, להכין אותו למנח הלידה האידיאלי.

כיצד משתמשים בכדור פיזיו?

ראשית, רכשי כדור פיזיו כאשר את בוחרת באמצעות אנשי המקצוע בכדור המתאים לפרופורציות הגוף שלך. למשל כדור במשקל מקסימאלי לנשים גבוהות מן הממוצע או במשקל גבוה.

בכל מקרה, כדור פיזיו מאפשר משקל של עד 100 קילוגרמים, תוך שיש לבצע התאמה של הכדור לצרכים שלך ולתרגילים אותם תרצי לבצע באמצעותו.

כדי להשתמש בכדור ניתן לשבת על גביו בכל זמן, בין אם מדובר בישיבה מול המחשב, במשחק עם ילדים אחרים במשפחה, בישיבה מול הטלוויזיה ואפילו כאשר את יושבת לכוס קפה עם חברה.

בנוסף ניתן לבצע כמה תרגילים לחיזוק הגוף ומערכות השלד כמו גם שמירה על הגמישות באמצעות הכדור: כדי להתחיל ניתן לשבת על גבי הכדור כאשר יש לוודא כי הישיבה נוחה לך במיוחד, תוך התאמה של המנח לנוחות שלך על הכדור. על מנת להתאים את הישיבה יש להישען קדימה באמצעות כפות הרגליים או להרחיקן בעת הצורך.

כדי לתרגל חיזוק אגן ניתן לבצע כמה סיבובים של האגן על גבי הכדור או לנוע קדימה אחורה תוך תנועה איטית לצדדים. צרי צורה מעגלית נעימה לגב התחתון תוך החלפת צד. תרגיל זה מסייע למנח נכון של העובר ומפחית כאבים בזמן הלידה.

נסי להרים את הידיים מעלה ולבצע עם הידיים תנועת טיפוס. שחררי מידי פעם את הידיים, ובכך תוכלי לשחרר לחצים שהצטברו בגב לאורך תקופת ההיריון.

סיימי עם עמידה על הברכיים (אפשר להניח מתחת לברכיים כרית) והשענות על גבי הכדור באמצעות החזה ובכך השעני עם שתי הזרועות על הכדור והתנועעי קדימה ואחורה לשחרור כאבי גב.

 

לסיכום, כדור פיזיו הינו כזה שקל לרכוש, הוא מתאים לשימוש בכל מקום (בייחוד אם את עובדת בעבודה משרדית) ויקל עלייך בעיקר בכאבי גב. נוסף לכל אלה, הכדור מהווה אלמנט משמעותי בקורסי הכנה ללידה מאחר והוא עשוי להכין אותך ואת העובר שלך ללידה קלה יותר, תוך שמירה על גוף גמיש ובריא.